[Captur I 2013-2019] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
[Captur I 2013-2019] Porady, linki, prośby o ocenę.
Proszę o opinie Renault Captur. Czy warto kupić jako samochód do jazdy w mieście i do pracy.
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Ciężko będzie z taką opinią, za świeże autko.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Witam,
Z solidnymi opiniami rzeczywiście będzie trudno, ale moje wrażenia z oględzin i jazdy próbnej Capturem 0.9 TCe są takie:
- wymiary zewnętrzne zapewniają dobrą poręczność w mieście
- zaskakująco przestronne i praktyczne wnętrze, duży bagażnik, choć gdy ustawiłem fotel kierowcy pod siebie (172 cm wzrostu) i przesunąłem tylną kanapę maksymalnie do przodu, to miejsca na nogi (jak dla mnie) zrobiło się już zbyt mało. W Modusie taka sztuczka się udaje, ale bagażnik nie ma 455 litrów pojemności
- dość sztywne zawieszenie (choć jechałem Intensem - felgi 17")
- bardzo dobre hamulce (dużo lepsze niż w Modusie)
- dynamika lepsza niż Modus z 1.4 16V, choć czuć, że silniczek duży nie jest i do +/- 1700 obr/min turbodziurkę jednak ma. Od 2000 rpm ciągnie nieźle. Waga aut zbliżona, powierzchnia czołowa też.
- doskonały dostęp "serwisowy" pod maską (do silnika i żarówek). Z tyłu też nieźle.
- wkurzający system start/stop (trzeba wyłączać)
- czujniki z tyłu muszą być
- precyzyjniejszy niż w moim obecnym Renault układ kierowniczy
- dobra precyzja zmiany biegów (ale to nowe auto)
- reszta jak widać w katalogu
Auto spodobało mi się na tyle, że w tym roku pewnie zastąpię nim Modusa. Jedyne co trochę mnie martwi, to ta "kosiarka" pod maską, ale z drugiej strony skrzynia biegów, sprzęgło i układ wtryskowy są w tej wersji są zrobione jeszcze "po bożemu", turbo jest bez zmiennej geometrii, rozrząd na łańcuchu, może katastrofy nie będzie .
Pozdrawiam,
Piotr.
Z solidnymi opiniami rzeczywiście będzie trudno, ale moje wrażenia z oględzin i jazdy próbnej Capturem 0.9 TCe są takie:
- wymiary zewnętrzne zapewniają dobrą poręczność w mieście
- zaskakująco przestronne i praktyczne wnętrze, duży bagażnik, choć gdy ustawiłem fotel kierowcy pod siebie (172 cm wzrostu) i przesunąłem tylną kanapę maksymalnie do przodu, to miejsca na nogi (jak dla mnie) zrobiło się już zbyt mało. W Modusie taka sztuczka się udaje, ale bagażnik nie ma 455 litrów pojemności
- dość sztywne zawieszenie (choć jechałem Intensem - felgi 17")
- bardzo dobre hamulce (dużo lepsze niż w Modusie)
- dynamika lepsza niż Modus z 1.4 16V, choć czuć, że silniczek duży nie jest i do +/- 1700 obr/min turbodziurkę jednak ma. Od 2000 rpm ciągnie nieźle. Waga aut zbliżona, powierzchnia czołowa też.
- doskonały dostęp "serwisowy" pod maską (do silnika i żarówek). Z tyłu też nieźle.
- wkurzający system start/stop (trzeba wyłączać)
- czujniki z tyłu muszą być
- precyzyjniejszy niż w moim obecnym Renault układ kierowniczy
- dobra precyzja zmiany biegów (ale to nowe auto)
- reszta jak widać w katalogu
Auto spodobało mi się na tyle, że w tym roku pewnie zastąpię nim Modusa. Jedyne co trochę mnie martwi, to ta "kosiarka" pod maską, ale z drugiej strony skrzynia biegów, sprzęgło i układ wtryskowy są w tej wersji są zrobione jeszcze "po bożemu", turbo jest bez zmiennej geometrii, rozrząd na łańcuchu, może katastrofy nie będzie .
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Ja bym do takiego samochodu pomyślał o większym silniku.
Mały i tak spali swoje, a cały czas będzie pracował na maksa...
Mały i tak spali swoje, a cały czas będzie pracował na maksa...
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Zgoda, że ta "900" będzie relatywnie bardziej obciążona, niż 1.2, ale... wybierając TCe 120 w "bonusie" dostaje się dwusprzęgłową skrzynię biegów i wtrysk bezpośredni, czyli kolejne dwa "kamyczki" które z czasem mogą (choć nie muszą) być przyczyną bardzo kosztownych problemów (oczywiście już po gwarancji, bo jakże by inaczej ). 0.9 jest tu jeszcze całkiem normalny, dynamika auta jest jak dla mnie wystarczająca, a że fabrycznie nowe auto kupiłbym mając w perspektywie 8-10 lat użytkowania, to wniosek nasuwa się sam.Francuz pisze:Ja bym do takiego samochodu pomyślał o większym silniku.
Mały i tak spali swoje, a cały czas będzie pracował na maksa...
Podobne wrażenie chyba ma i autor tego wątku .
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
- PrezesBednarz
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: niedziela, 18 sierpnia 2013, 15:46
- Renault: L2 PH1
- Silnik: 2.2 dCi
Re: Renault Captur 0.9 TCe
A ja mówiąc z perspektywy człowieka siedzącego w silnikach raczej od strony projektowej powiem, że nie martwiłbym się wtryskiem bezpośrednim czy dwusprzęgłówką. Kupujesz auto na 8-10 lat. Zrobisz nim więcej niż 200tyś w tym czasie?
200-220 tyś. wtrysk i skrzynia zniosą bez problemu.
Oba motory mają ten stosunek mocy do pojemności ~100koni z litra.
1,2 tce jest już długo na rynku, tylko nie w takim wariancie mocowym. Wg mnie jeśli nie jest problemem dołożenie kasy do 1.2 to bym się nie zastanawiał. A automat b. szybko docenisz.
200-220 tyś. wtrysk i skrzynia zniosą bez problemu.
Oba motory mają ten stosunek mocy do pojemności ~100koni z litra.
1,2 tce jest już długo na rynku, tylko nie w takim wariancie mocowym. Wg mnie jeśli nie jest problemem dołożenie kasy do 1.2 to bym się nie zastanawiał. A automat b. szybko docenisz.
DD: L2 PH1 GrandTour 2.2 dCi '03
Weekend 205 CTI 1.6 '90/309 1.9 '93
Szukam GE4 ph2 IP
Weekend 205 CTI 1.6 '90/309 1.9 '93
Szukam GE4 ph2 IP
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Renault Captur 0.9 TCe
To po koleiPrezesBednarz pisze:A ja mówiąc z perspektywy człowieka siedzącego w silnikach raczej od strony projektowej powiem, że nie martwiłbym się wtryskiem bezpośrednim czy dwusprzęgłówką. Kupujesz auto na 8-10 lat. Zrobisz nim więcej niż 200tyś w tym czasie?
200-220 tyś. wtrysk i skrzynia zniosą bez problemu.
Oba motory mają ten stosunek mocy do pojemności ~100koni z litra.
1,2 tce jest już długo na rynku, tylko nie w takim wariancie mocowym. Wg mnie jeśli nie jest problemem dołożenie kasy do 1.2 to bym się nie zastanawiał. A automat b. szybko docenisz.
- przez te 10 lat 200 tysięcy przekroczę na 100%, będzie pewnie ze 240 - 250 kkm.
- stare 1.2 TCe (D4Ft) to nie jest ten sam silnik, co nowy Energy 1.2 TCe (H5Ft). To zupełnie inne konstrukcje, a ten nowy póki co jest trochę zagadką, tak jak i "900". Tak więc trop chybiony
- automat miałem, doceniałem (klasyczny, z konwerterem momentu obrotowego zamiast zestawu sprzęgieł, w Jeepie Grand Cherokee. Acha, autem z DSG jeździłem, z EDC też - Capturem )
- czy bezpośredni wtrysk i skrzynia EDC zniosą taki przebieg? - pewnie tak, choć pewności nie ma. Renault już przerabiało problemy z 2.0 IDE, a inny europejski producent (znacznie bardziej poważany w naszym kraju niż Renault) wciąż miewa problemy z obydwoma tymi rozwiązaniami .
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
- PrezesBednarz
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: niedziela, 18 sierpnia 2013, 15:46
- Renault: L2 PH1
- Silnik: 2.2 dCi
Re: Renault Captur 0.9 TCe
IDE, jakie to czasy takie jak GDI i HPI wszystko zniknęło z przyczyn jakie pewnie znasz.
Idąc twoim tokiem rozumowania kup logana, póki jeszcze nie ma bezpośredniego wtrysku i automatu.
Idzie to w takim a nie innym kierunku i to Wy ludzie kupujący nówki chcecie małego spalania dużych mocy, szybkich "automatów" i zielonych naklejek eco, a potem źle bo nie trwałe.
A jak to ma być trwałe skoro to jest ponad sto koni z litra?
Kupić 1.4 75 koni i spokój!
Idąc twoim tokiem rozumowania kup logana, póki jeszcze nie ma bezpośredniego wtrysku i automatu.
Idzie to w takim a nie innym kierunku i to Wy ludzie kupujący nówki chcecie małego spalania dużych mocy, szybkich "automatów" i zielonych naklejek eco, a potem źle bo nie trwałe.
A jak to ma być trwałe skoro to jest ponad sto koni z litra?
Kupić 1.4 75 koni i spokój!
DD: L2 PH1 GrandTour 2.2 dCi '03
Weekend 205 CTI 1.6 '90/309 1.9 '93
Szukam GE4 ph2 IP
Weekend 205 CTI 1.6 '90/309 1.9 '93
Szukam GE4 ph2 IP
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Renault Captur 0.9 TCe
No i właśnie dotarliśmy do sedna sprawy . To ludzie "chcą" takich samochodów, a raczej to marketingowcy z ekologami (lobbystami) przekonali ich do tego (gwałcąc przedtem inżynierów ), że będzie cudownie, jak będą jeździć autkami z silnikami 1.0 o spalaniu silników 1.0 (co nie do końca okazało się być prawdą - Focus 1.0 EcoBoost potrafi w mieście wciągnąć nawet 11 litrów ) i wydajności dotychczasowych silników 1,4 - 1,6. Do tego szybkie "automaty" i w ogóle będzie "cacy". Zapomnieli tylko dodać, że ze wzrostem komplikacji konstrukcji i wysilenia silników wzrasta prawdopodobieństwo szybkiej i kosztownej awarii. Obecnie samochód ma wytrzymać 5-7 lat (gwarancja) i max. 300 kkm, potem jest to już nieopłacalne, głównie dla koncernów samochodowych. Może w bogatych krajach UE jest to do przełknięcia (choć też nie zawsze), ale u nas jest wręcz nie do przyjęcia. Z drugiej strony decydując się na fabrycznie nowe auto często nie masz wyboru, bo klasyczny silnik podstawowy "jest bo jest" (jak D4F 75 KM w Clio IV, szczególnie Grandtour, lub go nie ma wcale, jak to ma miejsce w przypadku Captura) i chcąc nie chcąc musisz brać "kosiarkę" albo... zmienić markę na taką, która (jeszcze) nie zauważyła "zalet" downsizingu.PrezesBednarz pisze:Idzie to w takim a nie innym kierunku i to Wy ludzie kupujący nówki chcecie małego spalania dużych mocy, szybkich "automatów" i zielonych naklejek eco, a potem źle bo nie trwałe.
A jak to ma być trwałe skoro to jest ponad sto koni z litra?
Ale koniec tych dywagacji, bo robi nam się OT .
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
Re: Renault Captur 0.9 TCe
mi nowy captur nawet bardziej sie podoba od nowego clio (duzo wiecej miejsca wśrodku fajniejsze gadzeciarskie wykończenie) choc ogolnie "suviastych" samochodów nie lubie a 0.9 tce troszke slabe jak dla mnie bral bym 1.2 choc odglos 3 cylindrow wkręcanych na wysokie obroty nawet mi sie spodobał
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Kupując auto na jazdę próbną zabiera się komplet pasażerów i szuka się drogi z wyprzedzaniem bo to pokazuje auto od właściwej strony a sprzedawcy tego unikają.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim... Naprawiałem... Przejechałem 100 kkm i same problemy co prawda był to silnik BMW (silnik roku) ale totalna kaszana więc byłbym ostrożny,generalnie ekolodzy zabiją każdy silnik (jeśli się już taki kupuje warto wydłużyć gwarancję bo np. pompa wys. ciśnienia potrafi kosztować 8 k zł).
Niestety nowym autom blisko do zapalniczek jednorazowych.
Automatyczne skrzynie ?
No cóż wychwalane DSG często pada po końcu gwarancji i to boli
Każdy ma swoje przemyślenia i nikogo tu nie będę uczył lecz im więcej ekologi tym więcej kłopotów.
Aaaa zapomniałbym start-stop w silnikach z turbo
Silniki z wtryskiem bezpośrednim... Naprawiałem... Przejechałem 100 kkm i same problemy co prawda był to silnik BMW (silnik roku) ale totalna kaszana więc byłbym ostrożny,generalnie ekolodzy zabiją każdy silnik (jeśli się już taki kupuje warto wydłużyć gwarancję bo np. pompa wys. ciśnienia potrafi kosztować 8 k zł).
Niestety nowym autom blisko do zapalniczek jednorazowych.
Automatyczne skrzynie ?
No cóż wychwalane DSG często pada po końcu gwarancji i to boli
Każdy ma swoje przemyślenia i nikogo tu nie będę uczył lecz im więcej ekologi tym więcej kłopotów.
Aaaa zapomniałbym start-stop w silnikach z turbo
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Renault Captur 0.9 TCe
No to dziś porozmawiałem sobie trochę w salonie na temat Captura TCe 120 EDC.
Silnik jak silnik - wysilenie jak na obecne czasy typowe, rozrząd na łańcuszku (teoretycznie "lifetime"), oczywiście nikt nie daje gwarancji, że tak jak w niektórych konstrukcjach tego typu nie będzie problemów z nadmiernym nagarem w komorach spalania. Ale bardziej zaciekawiła mnie skrzynia - sprzęgła chyba ma suche (nie udało mi się tego jednoznacznie ustalić), jest dwumasa (koszt wymiany - do 4000 PLN) i najlepsze - producent nie przewiduje okresowej wymiany oleum w skrzyni. Skutek - choć chwilowo myślałem o "automacie", to na powrót w swoich rozważaniach o Capturze wróciłem do 900, albo... pójdę w zupełnie innym kierunku... Echh.... nie podoba mi się to .
Pozdrawiam,
Piotr.
Silnik jak silnik - wysilenie jak na obecne czasy typowe, rozrząd na łańcuszku (teoretycznie "lifetime"), oczywiście nikt nie daje gwarancji, że tak jak w niektórych konstrukcjach tego typu nie będzie problemów z nadmiernym nagarem w komorach spalania. Ale bardziej zaciekawiła mnie skrzynia - sprzęgła chyba ma suche (nie udało mi się tego jednoznacznie ustalić), jest dwumasa (koszt wymiany - do 4000 PLN) i najlepsze - producent nie przewiduje okresowej wymiany oleum w skrzyni. Skutek - choć chwilowo myślałem o "automacie", to na powrót w swoich rozważaniach o Capturze wróciłem do 900, albo... pójdę w zupełnie innym kierunku... Echh.... nie podoba mi się to .
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 10:44
- Renault: captur
- Silnik: 900
Re: RE: Renault Captur 0.9 TCe
Jeżdżę Capturkiem 2 miesiące i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Co prawda na autostradzie nie poszlejesz ale do miasta super zwinne i dobrze zbierajace sie autko. Ps. Nie mam pojęcia skąd się wzięło spalanie 5/100 pali trochę więcejJado1970 pisze:Proszę o opinie Renault Captur. Czy warto kupić jako samochód do jazdy w mieście i do pracy.
Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 10:44
- Renault: captur
- Silnik: 900
Re: Renault Captur 0.9 TCe
A i jeszcze jedno. Nie wiem czy to tak ma byc ale drazni mnie jedna rzecz w mocowaniach przednich amortyzatorów cały czas stoi woda i rdzewieja sruby bede musial cos z tym zrobic
Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6062
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Sprawdź drożność odpływów. Woda nie powinna tam stać
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.