iparts></a>
<a href= francuskie

Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V?

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Marian07

Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V?

Post autor: Marian07 »

Witam, wszystkich. Mam zamiar na wiosnę kupić autko dla mnie mojej Żony i małej córeczki.Jest to nasz pierwszy samochód(podkreślę że mam prawko 10 lat i nie maiłem jeszcze auta woot ). Wybór padł na Renalut Scenic II.
Chcielibyśmy kupić autko z roku 2004-2005 z przebiegiem najlepiej do 180 000, oraz w miarę dobrym wyposażeniu i w cenie do 13 000 tys. zł. Największy problem mamy z wyborem silnika(benzyna czy diesel,dużo słyszałem opinii,zanim je wyrażę chcę usłyszeć zdanie ludzi którzy mają takie auta i się znają na marce renault),ile wynoszą koszty związane z utrzymaniem(chodzi mi o wyminę klocków,oleju itp.),na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie Scenica II. Rocznie myślimy że będziemy robić od 9 000 do 11 000 km. Dziękuje wszystkim
za informację i pomoc. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Francuz »

Jeśli to Wasz pierwszy samochód to radziłbym benzynę, zwłaszcza przy tak niskich przebiegach jakie planujecie.
Paliwo może wyjść drożej, ale pozostałe koszty eksploatacyjne będą niższe.
Czy na pewno Scenic? On nie będzie obszerniejszy niż Megane Kombi...
To ogólne uwagi, konkretne koszty na pewno podadzą zaraz koledzy, którzy mają to na świeżo.
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Yorgen »

Przy takich przebiegach również doradził bym benzynę. Diesel przy krótkich dystansach znaczniej zużywa części silnika o ile mogę tak to nazwać. A zawsze można benzyniaka przerobić na gaz ;) Jeśli zamierzasz kupić samochód który został sprowadzony z zagranicy to również proponuję benzyniaka, ponieważ mało spotykane jest by ktoś cofał w nim licznik :D Dodatkowo sprowadzane są jakby bardziej dopracowane co widzę na przykładzie Megane II moje sprowadzane i Megane II mojego kolegi samochód z Polskiego salonu, lecz oby dwa modele są z 2002 więc do tego czasu może i się pozmieniało :) A co do wyboru modelu to już według gustu :)

Z ciekawości wszedłem na allegro.pl (oferta z otomoto) i szukałem wg podanych przez Ciebie danych lecz w całej Polsce i znalazłem ciekawą ofertę http://otomoto.pl/renault-scenic-74-tys ... 41429.html

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: VoN »

Nie bede sie rozpisywal 2.0 16v - lejesz jedziesz.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Marian07

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Marian07 »

Francuz pisze:Jeśli to Wasz pierwszy samochód to radziłbym benzynę, zwłaszcza przy tak niskich przebiegach jakie planujecie.
Paliwo może wyjść drożej, ale pozostałe koszty eksploatacyjne będą niższe.
Czy na pewno Scenic? On nie będzie obszerniejszy niż Megane Kombi...
To ogólne uwagi, konkretne koszty na pewno podadzą zaraz koledzy, którzy mają to na świeżo.
Dziękuje za informacje.Co do tego że pytania dlaczego Scenic a nie Van,to nie lubimy z żoną Kombiaków,po za tym komfort jazdy według mnie jest zdecydowanie lepszy,ale każdy ma swoje gusta.pozdrawiam

Marian07

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Marian07 »

Yorgen pisze:Przy takich przebiegach również doradził bym benzynę. Diesel przy krótkich dystansach znaczniej zużywa części silnika o ile mogę tak to nazwać. A zawsze można benzyniaka przerobić na gaz ;) Jeśli zamierzasz kupić samochód który został sprowadzony z zagranicy to również proponuję benzyniaka, ponieważ mało spotykane jest by ktoś cofał w nim licznik :D Dodatkowo sprowadzane są jakby bardziej dopracowane co widzę na przykładzie Megane II moje sprowadzane i Megane II mojego kolegi samochód z Polskiego salonu, lecz oby dwa modele są z 2002 więc do tego czasu może i się pozmieniało :) A co do wyboru modelu to już według gustu :)

Z ciekawości wszedłem na allegro.pl (oferta z otomoto) i szukałem wg podanych przez Ciebie danych lecz w całej Polsce i znalazłem ciekawą ofertę http://otomoto.pl/renault-scenic-74-tys ... 41429.html
Dziękuje za informację.Mam pytanie co do przebiegów, uważasz że przy takich jakie chcemy mniej więcej rocznie robić disele się nie opłaca,ale przecież na logikę skoro auto jeździ mniej to części się tak szybko nie zużywają(od razu mówię że ja się nie znam tylko to takie moje przemyślenie). Co do samochodu wolałbym z zagranicy i jakieś nie wyjeżdżone Chodzi mi o silnik głównie.
Dziękuje że poświęciłeś chwilę żeby coś przykładowego znaleźć na otomoto.
Powiem tak widziałem to ogłoszenie i (po pierwsze to jesteśmy nastawieni na kolor jasnej tapicerki ale to tylko wygląd) mogę stwierdzić że coś z nim jest nie tak bo jest już od kilku miesięcy niby wszystko ok. przebieg 78 000 nie wiem czy auto nie jest po jakiejś powodzi albo z inną usterką.
Mimo wszystko Wielkie dzięki.

Marian07

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Marian07 »

VoN pisze:Nie bede sie rozpisywal 2.0 16v - lejesz jedziesz.
Krótko zwięźle i na temat ( chociaż osobiście wolałbym więcej informacji). Dziękuje za Opinie.

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Yorgen »

Przede wszystkim diesel w mieście spali podobnie i nawet więcej niż benzyniak. A wg poniższych punktów możesz już sam zastanowić się nad usterkami lub poszperać troszkę w necie :D Poza tym nie bez powodu diesle są użytkowane w transporcie i innych zawodach związanych z pracą za kółkiem :) Dla tego też możesz kupić 2 letni samochód z Niemiec z przebiegiem 240tys. ;p A benzyniaka to byś miał problem takiego złapać ;]
Troszkę dużo, ale trafne instrukcje użytkowania diesla

Eksploatacja diesla

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

A tu 10 przykazań dla diesla. Fajna rymowanka, ale tez uczy..

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.


a na deser artykuł z interia.pl o dieslach i o benzyniakach
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 452370,339
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 421027,415

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Francuz »

Wiele z tych rzeczy dotyczy zarówno diesla jak i benzyniaka - widać, że punkty stworzył miłośnik benzyny.
Diesel w żadnych okolicznościach nie spali więcej niż benzyniak - to tytułem doprecyzowania.
Niezależnie od tego jako pierwszy samochód poleciłem benzyniaka bo aby jeździć dieslem i go nie "popsuć" trzeba mieć jakieś doświadczenie.
Takie wyjaśnienie myślę, że jest lepsze niż zniechęcanie do diesla na siłę.
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

tfelek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: piątek, 6 listopada 2009, 13:17
Renault: Twingo i Scenic
Silnik: 1.2 i 2.0DCI
Lokalizacja: Warszawa-wola

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: tfelek »

Ja tylko nie rozumiem.. dieslem sie jeździ szybko ale na ciepłym silniku a benzyną nie palm ?? nie no zawsze tak samo powinno traktować-szanować samochód nie ważne czy diesel czy benzyna ...
Jak by ktoś potrzebował sprzętu CB proszę o PW mam dobre ceny !
Twingo Klub Polska
Obrazek

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Yorgen »

Diesel jest bardziej wyczulony na "deptanie" na zimnym aniżeli benzyniak, co stanowczo widzę po awaryjności TDI'ków znajomych :) Może rzeczywiście moje wypowiedzi są zniechęcające do diesli xD A punkty stworzył miłośnik diesli ;p

Awatar użytkownika
sei08
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
Renault: SCENIC II
Silnik: 1.9
Lokalizacja: RMI

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: sei08 »

Żadnego silnika nie powinno się "deptać" na zimno. A co do wyboru diesel vs benzyna ,to ja osobiście szukałbym na twoim miejscu benzyny i potem zamontował LPG. Będziesz spokojniejszy i bogatszy później. :D Znaleźć nie zajechane 1.9 dci jest bardzo ciężko, w którym później choćbyś nie wiem jak dbał zapuka panewka i z oszczędności na paliwie nici.

Marian07

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Marian07 »

Dziękuje jeszcze raz za informacje. Do Yorgen dziękuje za szczegółowe informacje oraz opinię.
Po części zgadzam się z Francuz że część z tych usterek dotyczy również benzynę.
Co do artykułu to czytałem go, ale nie tylko ten bo z innych portali również, mimo wszystko dziękuje.
Przedstawię wam opinię najczęstsze które na forach i portalach wyczytałem na temat diesla i benzyny w scenic II.
Najczęstsze wady Scenic 1.9 Dci:
• turbina ze zmienną geometrią łopatek( koszt od 800 do 2000zł tak mi powiedziano)
• koło dwumasowe(kilka tys.)
• duże przebiegi silnika.
• FAPa( w niektórych egzemplarzach koszt kilka tys.)
• Droższe koszty eksploatacji silnika ze względu na jego budowę.
Zalety:
• Dynamika silnika
• Niskie spalanie w mieście i na trasie (miasto 7.2l, trasa 6.0L)
• Praca na niskich obrotach w mieście (korki miejskie)
Jeśli chodzi o benzynę :
Najczęstsze wady silnika 2.0 16V:
• zmienne fazy rozrządu(jeżeli na taki silnik trafimy)
• Pali około 1,5-2l więcej niż Diesel.
• Zużywające się szybko cewki zapłonowe
Zalety:
• Szybko się rozpędza do 100km
• Możliwość montażu gazu(oszczędność w spalaniu)
• Tańsze koszty eksploatacji
• Mniej awaryjny od Diesel.
Takie najczęstsze opinie o jednym i drugim silniku czytałem.

Marian07

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: Marian07 »

sei08 pisze:Żadnego silnika nie powinno się "deptać" na zimno. A co do wyboru diesel vs benzyna ,to ja osobiście szukałbym na twoim miejscu benzyny i potem zamontował LPG. Będziesz spokojniejszy i bogatszy później. :D Znaleźć nie zajechane 1.9 dci jest bardzo ciężko, w którym później choćbyś nie wiem jak dbał zapuka panewka i z oszczędności na paliwie nici.
Dziękuje,ale czy gaz nie zniszczy mi silnika(wiem że to niby taki mit,ale takie chodzą słuchy). Jaka instalacja jest najlepsza do tego typu silnika?

Awatar użytkownika
sei08
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
Renault: SCENIC II
Silnik: 1.9
Lokalizacja: RMI

Re: Odwieczne pytanie Benzyna czy Diesel? 1.9Dci czy 2.0 16V

Post autor: sei08 »

Marian07 pisze:Dziękuje jeszcze raz za informacje. Do Yorgen dziękuje za szczegółowe informacje oraz opinię.
Po części zgadzam się z Francuz że część z tych usterek dotyczy również benzynę.
Co do artykułu to czytałem go, ale nie tylko ten bo z innych portali również, mimo wszystko dziękuje.
Przedstawię wam opinię najczęstsze które na forach i portalach wyczytałem na temat diesla i benzyny w scenic II.
Najczęstsze wady Scenic 1.9 Dci:
•turbina ze zmienną geometrią łopatek( koszt od 800 do 2000zł tak mi powiedziano)
- regeneracja - 800 zł
• koło dwumasowe(kilka tys.)
- nowe koło dwumasowe kupisz już od 1500 zł,a spokój na lata
• duże przebiegi silnika.
- to prawda
• FAPa( w niektórych egzemplarzach koszt kilka tys.)
- FAP występuje w wersji 130 KM
• Droższe koszty eksploatacji silnika ze względu na jego budowę.
- jeśli nie padnie panewka,to silnik jest miodzio :D
Zalety:
• Dynamika silnika
- nie ma co narzekać, z tym nie jest źle
• Niskie spalanie w mieście i na trasie (miasto 7.2l, trasa 6.0L)
- co do spalania w mieście to zależy jakie miasto i jakie dystanse się robi. ja mam teraz średnie 8 l/100 km. W trasie da się zejść poniżej 6 ,ale przy przepisowej i jeździe.
• Praca na niskich obrotach w mieście (korki miejskie)
- Jak poduszki nie wymagają wymiany, to jazda miejska nie jest uciążliwa lol

ODPOWIEDZ