Witam wszystkich użytkowników
Jestem nowy, obecnie nie mam renault, ale właśnie planuję jego zakup. Interesuje mnie Megane (najlepiej hatchback) ||| 2.0 TCE GT 180/190 KM. Na 220 niestety brakuje środków
Przeglądałem forum, kilka tematów przeczytałem, ale znaleźć wszystkie odpowiedzi w mniej niż kilka godzin jest ciężko, stąd moja prośba o pomoc.
Aktualnie jeżdżę 2.0 wolnossącym 150 konnym autem z LPG. Zależy mi na bezawaryjnym, mocniejszym silniku, który dobrze znosi LPG - wydaje mi się, że obrałem sobie dobry cel. Zwłaszcza, że od lat 2009 mocnych, usportowionych aut, które tolerują LPG i nie mają bezpośredniego wtrysku jest tyle, co kot napłakał.
Kilka rzeczy mnie bardzo interesuje i pokładam w Was nadzieję oraz liczę na wsparcie
1. Czy i czym różni się silnik 180/190 od wersji 220 (ta wiem, że ma silnik z RS)?
2. Jak 2.0 tce znosi instalacje gazowe? Jak wygląda ewentualnie kwestia regulacji luzów zaworowych (Mazdy podobno mają z tym problem i padają po ok 60tyś km).
3. Bardzo Ważne >> Czy wersja GT 180 różni się od 220 skrzynią biegów, układem kierowniczym, wspomaganiem, zawieszeniem??? Nie sprawdzę tego osobiście, bo aut jest jak na lekarstwo i prawdopodobnie odwiedzę Niemcy. Wszędzie chwali się wersję 220 za bezpośredni układ kierowniczy, chodzący z sportowym oporem, dający opór i przekazujący informacje spod kół, pedał sprzęgła tak samo i skrzynię biegów, precyzyjną, sportową, pracującą dość ciężko. Jest to dla mnie ogromnie istotne.
4. Jak wygląda kwestia rdzy? Czy jest pełen ocynk? Czy podwozie poddaje się naszym warunkom?
5. Czy silnik ten i ogólnie modem/wersję trapią jakieś konkretne awarie problemu. Nie jestem z tych, co uznają tylko VAGa, fod g..o wort, a francuz to huhuhoho.
6. Czytałem, że lakier jest słaby, wyjątkowo delikatny. Czy to prawda?
Z góry mega wielkie podziękowania za pomoc !!!
Regulamin 'przeleciałem'. Jeśli coś pominąłem - przepraszam.
Pzdr