iparts></a>
<a href= francuskie

Jeśli nie Rano to co ? :)

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: PT »

giecek pisze:Po zapoznaniu się z nowościami z Frankfurtu wpadł kolejny pomysł. Otóż chodzi o Dacie Duster po lifcie z silnikiem 1.2 TCE 125KM z bezpośrednim wtryskiem wraz z 6 biegową manualna skrzynią.
Jeśli ceny będą ok to będę się poważnie zastanawiać nad zakupem takowej wersji.
Hehe, widzę, że mamy podobne dylematy :).

Fakt, Duster FL wygląda znacznie lepiej we wnętrzu (przynajmniej na fotkach), trochę lepiej z zewnątrz, a Energy 1.2 TCe... cóż, Renault już raz poległo na silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (2.0 IDE) :P. Mam nadzieję, że lekcje z tej wpadki odrobili z właściwą starannością, choć właśnie z tego powodu (plus druga niewiadoma, czyli skrzynia EDC) darowałem sobie mocniejszego Captura z "automatem". Ale wracając do Dustera - od jakiegoś czasu (głównie przez to auto) śledzę forum Dacii i trochę obawiam się, czy w wersji po lifcie poprawili dwie największe bolączki tego samochodu - nieodosobnione problemy z korozją i lakierem stosunkowo świeżych aut oraz problemy ze sztywnością nadwozia (całe szczęście mniej częste), bo głównie z ich przyczyny odpuściłem sobie zakup obecnego wydania DD, mimo że podczas dwudniowego z nim obcowania (Laureate, 1.6 16V, 4x4) zrobił na mnie dobre wrażenie. W nowym ciszej powinno być (nowe wygłuszenia), wreszcie jest normalna tylna półka, ale jak nadal dwuletnie auta będą rdzewieć, to... będzie kiepsko :/. Co do ceny - obstawiam, że 1.2 TCe będzie o jakieś 3 - 5 k PLN droższy od obecnego 1.6 16V (mam na myśli obecną wersję Laureate i to, co wejdzie na jej miejsce w nowym wydaniu).

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: giecek »

O tym, że mieli problemy z bezpośrednim wtryskiem to nie wiedziałem :/ Oby reno uczyło się na błędach :)
Jeszcze w Capturze rozumiem automat ale w Clio RS...? To mnie najbardziej zabiło. Ja niestety nie przepadam za automatami choć przyznam się, że nigdy nie jeździłem autem z taką skrzynią, ale jakoś mnie to nie ciągnie. Może jak będę stary to sobie pozwolę na taki luksus :)
Jeśli chodzi o lakier to też dla mnie ważna sprawa bo u mnie cały czas samochód pod chmurką stoi, a na wytrzymałość lakieru w Reno nie mam co narzekać bo dopiero w tym roku w 12 letnim aucie pozbywałem się pierwszych ognisk korozji na tylnych błotnikach. Więc blacharka w Reno jest super ;)
Jeśli wersja Laureate z TCE by kosztowało ok 55tyś to było by mega korzystnie.

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: giecek »

Ostatnio podpytałem mechanika co myśli o tym rozwiązaniu (tzn 1.2 TCE 130KM + wtrysk +6biegów).
Raz, że mi potwierdził że Reno ma problemy z bezpośrednim wtryskiem i nie wiadomo czy już się z tym uporał, a dwa iż nie wiadomo jak ta nowa jednostka będzie się sprawować i lepiej poczekać 2-3 lata aż rynek się z nią oswoi i ją przetestuje.
Więc pozostaje mi chyba tylko szukać wcześnie wspomniane Clio III Grandtour.

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: PT »

giecek pisze:Więc pozostaje mi chyba tylko szukać wcześnie wspomniane Clio III Grandtour.
Jak myślałeś o nowym Dusterze, to popatrz na Clio IV Grandtour lub Captura, tyle że tu trochę ciężko będzie z nieco dynamiczniejszymi wersjami - pozostaje tylko TCE 120 ze skrzynią EDC, a poza tym cena odczuwalnie przekracza 60k PLN. Znaleźć szybszą "trójkę" w dobrym stanie powinieneś dać radę, nawet na naszym zdegenerowanym rynku aut używanych. Osobiście patrzyłbym w pierwszej linii na samochody w komisach przysalonowych i od prywatnych właścicieli - gwarancji nadal nie ma, ale szanse na uniknięcie miny rosną.

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: giecek »

No niestety automatu nie chce, choć szczerze jak już wspominałem nigdy nie jeździłem autem z taką skrzynią.
Musze się jeszcze trochę wgłębić w ten bezpośredni wtrysk itd. Może nie jest tak źle jak go malują.
Jeśli chodzi o 'szybszą 3' to w PL ciężko będzie. Parę modeli znalazłem za granicą ale ceny aut po lifcie to ok 9-11tyś Euro :/

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: Spiker »

Ja jeździłem w życiu wieloma automatami i bardzo je lubie pod warunkiem ze pod maską mam minimalnie 200 km poniżej tej mocy prace tych skrzyni mi sie nie podobają a jeździłem laguną 3 2.0 150 km w automacie i dieselku.... tragedia to co ta skrzynia wyprawia jak chce sie szybciej pojechać.

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: PT »

Spiker pisze:Ja jeździłem w życiu wieloma automatami i bardzo je lubie pod warunkiem ze pod maską mam minimalnie 200 km poniżej tej mocy prace tych skrzyni mi sie nie podobają a jeździłem laguną 3 2.0 150 km w automacie i dieselku.... tragedia to co ta skrzynia wyprawia jak chce sie szybciej pojechać.
Fakt, coś w tym jest :-). Sam miałem zestawienie 185 KM z silnika 4.0 + klasyczny automat + niestety prawie 2 tony masy własnej i jeździło się bardzo przyjemnie. W przypadku skrzyń EDC widzę jeden problem (może niesłusznie) - w klasycznym automacie z przekładnią hydrokinetyczną napęd jest dostarczany cały czas i nawet gdy idziemy z gazem w podłodze zmiana biegów (czyli przepinanie tarczek załączających kolejne przełożenia, blokada konwertera, etc.) odbywa się bez przerw, "na miękko". W dwusprzęgłówkach takie rozpięcie napędu jest, bardzo krótkie, ale zawsze i nie wiem jak to będzie w Renault, ale sprzęgła w skrzyniach DSG w VW nie są zbyt długowieczne, mało tego - w dieslach dynamiczna jazda oprócz szybkiego wykańczania tarcz sprzęgłowych daje sobie również radę ze sprawnym i szybkim zabiciem dwumasy. Co prawda TCe 120 nie ma aż tyle pary co 2.0 TDI albo TSI, ale zawsze to ziarenko niepewności pozostaje, tym bardziej, że jest to konstrukcja świeża i bez "historii serwisowej". A wrażenia z obcowania z EDC w Capturze - nie powiem, bardzo fajnie, pytanie czy po 100 kkm nadal tak by było :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: giecek »

Dlatego nie chce automatu bo boję się, że po kilku latach a nawet wcześniej padnie mi cała skrzynia.

Czy ktoś mi może powiedzieć czemu bezpośredni wtrysk w Reno był do bani? Jakie były tego objawy i przyczyny i jak wychodziły koszty naprawy?

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: Spiker »

Ja tam nie wiem o co ludzie sie rzucają do tego silnika 2.0 IDE. Ja nie spotkałem sie jakoś wybitnie w warsztacie z tym silnikiem który tak popsuł opinie o silnikach renaulta (co innego ten gruz zwany 1.9 DCI 120 km)

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: kudlaty »

A może Volvo? Takie S40 lub S60. Bardzo wygodne i pojemne auto. Świetnie się prowadzi i chyba wszystkie silniki (diesel czy benzyna) są bezproblemowe. Samo utrzymanie też nie jest jakieś kosmiczne a w tym budżecie można naprawdę niezły egzemplarz wyrwać. Diesle bardzo mało palą nawet w mieście a dynamika naprawdę bardzo dobra, benzyna trochę słabie wychodzi ze spalaniem ale zawsze można zagazować ;)

Awatar użytkownika
djmonkey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: niedziela, 15 września 2013, 21:14
Renault: Megane Kombi
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: djmonkey »

co do wtrysku bezpośredniego w renówce warto poczytać http://f5r.pl/.

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: witman »

Ja też powili przymierzam się do do zmiany na coś nowszego, ale co ?
Wcześniej były Sceniki 1,6 8V; 2,0 16V F4R 140KM i obecny 2,0 16V F4R 136KM z 2008r. (wszystkie na LPG) jeżdżą do dziś w mojej rodzinie :-)
Chciałbym nadal pozostać przy Sceniku lecz gama oferowanych silników benzynowych jest bardzo uboga i mocno dyskusyjna.Diesel odpada, gdyż lubię ciszę podczas jazdy, a w SIII 1,5dci 110KM 6,2l ON/100 na autostradzie przy 138km/h z włączonym tempomatem to żadna rewelacja, bo w moim 2,0 16V 136KM z LPG w tych samych warunkach spalił 3,7l ON/100 (licząc cenę LPG i przeliczając na ON)
Obecnie w salonach dostępne są tylko SIII z silnikami 1,2Tce 130KM co nie przekonuje mnie, ponoć niebawem mają się pokazać nowe jednostki benzynowe 1,6Tce i 1,8Tce, ale czy będą montowane w SIII niewiadomo.
Ponadto silniki Tce są z wtryskiem bezpośrednim przez co nie są polecane pod LPG.
Pozostaje jeszcze Espace z 2013, który posiadał doskonały i bardzo udany silnik 2,0T 170KM w dodatku bardzo dobrze znosi zasilanie LPG.
witman

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: PT »

witman pisze:Obecnie w salonach dostępne są tylko SIII z silnikami 1,2Tce 130KM co nie przekonuje mnie, ponoć niebawem mają się pokazać nowe jednostki benzynowe 1,6Tce i 1,8Tce, ale czy będą montowane w SIII niewiadomo.
Zajrzałem tu - http://www.powertrain.renault.com/our-r ... .6-gdim5mt
i widać, że ten nowy 1.6 mało że będzie miał bezpośredni wtrysk, to jeszcze będzie dodmuchany do 190 - 200 KM. Ja tak przynajmniej rozumiem to "Power range: 140 kW to 147 kW", chyba że na oficjalną stronę wkradła się nieścisłość i jest to górny limit mocy dla tego silnika, a wersje słabsze (+/- 150 - 160 KM) również będą dostępne. O 1.8 jeszcze nic nie piszą, ale jeśli obecny "trynd" zostanie zachowany, to ten silnik będzie miał jakieś 220 - 230 KM, co jeszcze bardziej stawia pod znakiem zapytania użycie go w "popularnych", rodzinnych modelach marki. Tak więc... IMHO do 130 KM jesteśmy skazani na "kosiarki", może nie za długo pojawi się jakieś nowe 1.4 Turbo GDI które będzie miało te 160 KM, ale na razie na ten temat nic nie słychać.

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: witman »

Ewentualnie trzeba jeszcze szukać SIII z 1,4Tce, który nie miał wtrysku bezpośredniego i nadawał się do zagazowania instalacją IV generacji.
witman

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Re: Jeśli nie Rano to co ? :)

Post autor: witman »

Jest jeszcze Zafira, ale Opel z 1,4T Ecotec z fabrycznym LPG i 1,6T Ecotec 170KM
witman

ODPOWIEDZ