Strona 2 z 2

: czwartek, 11 listopada 2010, 23:18
autor: mkwachu
witaj

chcesz wiedzieć, jak to zrobić, daj znać

pozdro

: sobota, 13 listopada 2010, 00:52
autor: Maciek
Tak chcemy wiedzieć, więc napisz nam jak to zrobić. Od tego mamy to forum.

: niedziela, 14 listopada 2010, 16:44
autor: mkwachu
witajcie

ze szczególną dedykacją dla "opiekuna grupy". Maćka

proponuję wykonanie układu składającego się z trzech przekaźników, czwarty można dorzucić dla świateł drogowych. przy ich pomocy można realizować światła "dzienne", pozycyjne przełaczane oraz wyłączanie mijania przy przełączeniu na pozycje oraz po włączeniu rozrusznika, pozycje wtedy nie gasną.
Przypomniałem sobie ten schemat przed chwilą, bo stworzyłem ten układ jakieś 12 lat temu, kiedy kangoo się pojawiło....

muszę jakoś przelać to na papier, a potem zrobię formę elektroniczną, w końcu jakoś muszę to przekazać , szczególnie biorąc do "serca" wypowiedź "opiekuna grupy"
nie chciałbym być traktowany, jako "naganiacz" bo mi sięto źle kojarzy, a jest na taką osobębardziej dosadne określenie....

pozdrawiam

Re: [różne modele] Instalacja przekaźników świateł i problem

: poniedziałek, 21 listopada 2011, 08:09
autor: Szumak
Mijają dwa lata odkąd napisałem pierwszy post w tym wątku, w tym czasie problemu nie rozwiązałem. Jedyna prawidłowość, jaką udało mi się zaobserwować, jest taka, że przy częstym przełączaniu świateł w czasie jazdy problem zmniejszał się aż do osiągnięcia stanu bliskiego ideału.

Kilka dni temu wymieniłem stare lampy na nowsze z uwagi na postępującą erozję luster. Jedyną zmianą w instalacji elektrycznej jaką poczyniłem, było podłączenie masy do śruby na dachu (kabel długości około 10cm) zamiast sprowadzanie go do komory silnika do fabrycznego punktu masowego (kabel długości około 150cm). Nie potrafię wyjaśnić dlaczego, ale problem ze zwłoką przełączenia świateł został definitywnie rozwiązany.