[Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
Moderator: Grupa Moderatorów
- Viniu
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: piątek, 2 grudnia 2011, 14:33
- Renault: Scenic II phI
- Silnik: 1.9dci
- Lokalizacja: Żagań
[Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
Witam.
Od kwietnia br. jeżdżę Scenikiem II 1,9dci (120km) i mniej więcej od tego czasu staram się od czasu do czasu poczytać co nieco o wadach i zaletach silników diesla, a naszych dci w szczególności. Generalnie wnioski nie są zbyt optymistyczne, bo sporo informacji w sieci mówi o awaryjności naszych diesli, głównie turbiny, dwumasy i wtrysków. Dlatego też pomyślałem sobie, że może przyjmie się temat, w którym w kilku punktach określimy, jak to jest z głównymi elementami nowoczesnego diesla w naszych konkretnych przypadkach z podaniem przebiegu dla określenia ile wytrzymują newralgiczne elementy naszych silników.
Proponuję taki schemat:
Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 120 tys. km
albo
Megane II 1.5dci - turbo wymieniane (150tys.km), dwumasa wymieniana (170tys. km), wtryskiwacze oryginalne
Moim zdaniem podanie takich konkretnych przykładów dam bardziej wiarygodny obraz jakości i wytrzymałości naszych aut. Jeśli uważacie, że to nie najgłupszy pomysł, to zapraszam do kontynuacji.
Oczywiście zaczynam od siebie:
Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 108 tys. km
//Pamiętamy o nawiasach w tytule
PiasQ//
Od kwietnia br. jeżdżę Scenikiem II 1,9dci (120km) i mniej więcej od tego czasu staram się od czasu do czasu poczytać co nieco o wadach i zaletach silników diesla, a naszych dci w szczególności. Generalnie wnioski nie są zbyt optymistyczne, bo sporo informacji w sieci mówi o awaryjności naszych diesli, głównie turbiny, dwumasy i wtrysków. Dlatego też pomyślałem sobie, że może przyjmie się temat, w którym w kilku punktach określimy, jak to jest z głównymi elementami nowoczesnego diesla w naszych konkretnych przypadkach z podaniem przebiegu dla określenia ile wytrzymują newralgiczne elementy naszych silników.
Proponuję taki schemat:
Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 120 tys. km
albo
Megane II 1.5dci - turbo wymieniane (150tys.km), dwumasa wymieniana (170tys. km), wtryskiwacze oryginalne
Moim zdaniem podanie takich konkretnych przykładów dam bardziej wiarygodny obraz jakości i wytrzymałości naszych aut. Jeśli uważacie, że to nie najgłupszy pomysł, to zapraszam do kontynuacji.
Oczywiście zaczynam od siebie:
Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 108 tys. km
//Pamiętamy o nawiasach w tytule
PiasQ//
Pozdrawiam
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: dci wszystkie - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
Laguna II ph2 2006 r - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 180 kkm.
Sprzęgło w bliższej przyszłości będzie trzeba wymienić, bo najprawdopodobniej puścił wysprzęglik i w trasie kilka razy mi się ślizgnęło na 6-biegu przy dużym obciążeniu.
Sprzęgło w bliższej przyszłości będzie trzeba wymienić, bo najprawdopodobniej puścił wysprzęglik i w trasie kilka razy mi się ślizgnęło na 6-biegu przy dużym obciążeniu.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- sei08
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
- Renault: SCENIC II
- Silnik: 1.9
- Lokalizacja: RMI
Re: dci wszystkie - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
scenic II 1.9 dci turbosprężarka oryginalna,dwumas i wtryskiwacze też,przebieg 300 kkm. Jedyny problem to panewka,która zapukała do mnie ostatnio i silnik poszedł na złom. ala
- Viniu
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: piątek, 2 grudnia 2011, 14:33
- Renault: Scenic II phI
- Silnik: 1.9dci
- Lokalizacja: Żagań
Re: dci wszystkie - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
A no właśnie... chyba do listy "typówek" powinniśmy dodać "słynne" panewki.... u mnie póki co bez awarii
Ale 300tys. to juz zacny wynik..
Ale 300tys. to juz zacny wynik..
Pozdrawiam
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
Scenic II 1.9dci 120 KM, aktualny przebieg 170tys., właśnie padła mi panewka (podobno), jestem w trakcie sprawdzania tego. Turbo również jakby zaczęło świszczeć i ciężko odpala (wcześniej odpalał na dotyk), dziwne że nagle wszystko to razem się stało. Może ktoś może to wytłumaczyć?
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
ile wytrzymuje - zależy od użytkownika, a nie od tego co mówi mechanik, że przy tylu się to wymienia i tyle...
dla przykładu, nie Renault, ale VW LT - wół do roboty...przy przebiegu 1,6mln km miał oryginalne wtryski i turbinę, sprzęgło 3cie, dwumasę 2gą...
dla przykładu, nie Renault, ale VW LT - wół do roboty...przy przebiegu 1,6mln km miał oryginalne wtryski i turbinę, sprzęgło 3cie, dwumasę 2gą...
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
Trzeba jeszcze uwzględnić w tych statystykach na ile pewny jest przebieg..
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
no w moim przypadku jestem pewny przebiegu jak i oryginalności ww części - auto od nowości znałem
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
Nie miałem na myśli Ciebie konkretnie Maciek Chodziło mi o auta, które kupowane są od handlarzy z kręconymi licznikami.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
Laguna 2 ph2 11.2007 2.0 dci 150
turbo oryginalne,
dwumasa oryginalna
wtryskiwacze oryginalne,
sprzegło oryginalne
przebieg 270k km [16.01.2013]
Espace 4 ph2 08.2009 2.0 dci 150
turbo oryginalne,
dwumasa oryginalna
wtryskiwacze oryginalne
sprzegło oryginalne
przebieg 130k km [16.01.2013]
oba auta jeżdżą na najtanszej ropie UK- Tesco/ Asda/ Shell/ Esso/ BP tam gdzie sie akurat trafiło
jeżdżą 90% miasto
turbo oryginalne,
dwumasa oryginalna
wtryskiwacze oryginalne,
sprzegło oryginalne
przebieg 270k km [16.01.2013]
Espace 4 ph2 08.2009 2.0 dci 150
turbo oryginalne,
dwumasa oryginalna
wtryskiwacze oryginalne
sprzegło oryginalne
przebieg 130k km [16.01.2013]
oba auta jeżdżą na najtanszej ropie UK- Tesco/ Asda/ Shell/ Esso/ BP tam gdzie sie akurat trafiło
jeżdżą 90% miasto
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymu
Witam wszystkich.
Grand Scenic 1.9dCi 2004rok przebieg 178kkm
-napinacz paska PK padł przy 159kkm(przy okazji rozwaliło rozrząd, a co za tym idzie głowice)
-turbo padło przy 168kkm
-alternator padł przy 173kkm
-panewka na 4-tym padła właśnie teraz przy 178kkm (obecnie jestem na etapie odpowietrzania sprzęgła, bo silnik zrobiłem, zobaczymy na ile się udał ten remont) Czy ktoś zna prosty sposób odpowietrzania tego zespołu cry
Zaznaczam, że auto w rodzinie od urodzenia
Zapomniałem dodać:
-dwumasa oryginalna,
-wtryski oryginalne
Zobaczymy jak długo. Pozdrawiam wszystkich zauroczonych marką RENAULT
Grand Scenic 1.9dCi 2004rok przebieg 178kkm
-napinacz paska PK padł przy 159kkm(przy okazji rozwaliło rozrząd, a co za tym idzie głowice)
-turbo padło przy 168kkm
-alternator padł przy 173kkm
-panewka na 4-tym padła właśnie teraz przy 178kkm (obecnie jestem na etapie odpowietrzania sprzęgła, bo silnik zrobiłem, zobaczymy na ile się udał ten remont) Czy ktoś zna prosty sposób odpowietrzania tego zespołu cry
Zaznaczam, że auto w rodzinie od urodzenia
Zapomniałem dodać:
-dwumasa oryginalna,
-wtryski oryginalne
Zobaczymy jak długo. Pozdrawiam wszystkich zauroczonych marką RENAULT
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
Lodgy 1,5dci 110 koni 190 kola przebiegu wszystko ori. Auto posiadam od nowosxi
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Wszystkie dCi] - turbo, dwumasa, wtryski - ile wytrzymuje
W silnikach 1.9 Dci trzeba uważać na filtr oleju bo ludzie wkładają filtr bez zaworu bocznikowego a to przy rzadszych wymianach mści się panewkami. Da się założyć filtr z i bez zaworu uważajcie
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie