Strona 1 z 2

[Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: piątek, 14 lutego 2020, 09:07
autor: Wiktor
Witam
Mam problem związany ze zużyciem oleju przez moje Renault Kadjar z silnikiem 1,2 TCe 130 KM. Przy niecałych 30 000 km zauważyłem znikający olej. Zgłosiłem się do ASO tam przeprowadzono kontrolę zużycia oleju na dystansie 1000 km i stwierdzono 0,3 l. Wg ASO takie zużycie mieści się w normie. Czy faktycznie tak ma być? Miałem inne samochody ale tam dolewka 1l na 10 000 km to był max i to przy przebiegu 100 000km. Tu wychodzi na to, że na każde 10 000 km będę dolewał 3l.
Czy problem będzie się pogłębiał? Czy może przejadę 100 000 km i nic się nie zmieni? Czy takie zużycie ma negatywny wpływ na inne elementy silnika? Czy powinienem przygotować się do naprawy? Jeśli tak to czego i jakie mogą być koszty?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: piątek, 14 lutego 2020, 10:15
autor: BlackRaven
Silniki z bezpośrednim wtryskiem biorą olej niestety i nie tylko Renault to dotyczy

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: poniedziałek, 17 lutego 2020, 17:25
autor: Wiktor
A czy inni użytkownicy samochodów z tym silnikiem (1,2 TCe 130 KM) też dolewają takie ilości oleju - chodzi mi o konkrety a nie stwierdzenia, że ten typ tak ma?
Przy jakim przebiegu stwierdziliście takie ubytki oleju (ok 3l na 10 000 km)?
Jak wygląda zużycie oleju przy przebiegu 100 000 km?
Pozdrawiam

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: wtorek, 18 lutego 2020, 10:03
autor: BlackRaven

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: wtorek, 18 lutego 2020, 17:37
autor: Wiktor
Czytałem już wcześniej ten artykuł. Nawet napisałem do autora z prośbą o dodatkowe informacje ale w odpowiedzi uzyskałem tylko stanowisko Renault (zresztą już mi znane) o tym, że zużycie 0,3l na 1000 km mieści się w normie. No i autor przekierował mnie na to forum. Ponawiam pytanie do użytkowników - czy przejechał ktoś trochę więcej kilometrów niż ja i boryka się z takim problemem, czy następuje wzrost zużycia, awarie, konieczne naprawy?
Pozdrawiam

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: wtorek, 18 lutego 2020, 19:29
autor: beniuasia
Z tego co czytałem to ludzie maja problemy z silnikami 1.2 Tce 115KM i 132 KM wyprodukowanymi w latach 2014 - 2016. Jest o tym obszerny wątek dotyczący Megane III phII na forum https://megane.com.pl/topic/64409-nadmi ... /#comments

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: środa, 19 lutego 2020, 07:33
autor: Saylemoon
Witam
Turbo lubi olej,to normalne.Generalna zasada nie "pałowac" na zimnym
Moje zużycie oleju podobne jak u Ciebie,przejechałem już ponad 100kkm.nic się nie dzieje.Kadjar rocznik 2015.Pozdrawiam.

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: czwartek, 20 lutego 2020, 10:36
autor: BlackRaven
Auta z wtryskiem bezpośrednim spalają olej a wynika to z pasowań luźniejszych niż we wtrysku pośrednim. Z tym trzeba będzie żyć. Gorzej mają ludzie użytkujący silniki VW TSI tam mówi się że należy wozić ze sobą olej na dolewki bo silniki biorą. Ekologia powoduje że silniki spalają olej a czy to ekologiczne odpowiedz sobie sam

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: piątek, 21 lutego 2020, 10:20
autor: pongo
Mam znajomego w serwisie Renault i przy wyborze auta odradzał mi właśnie silniki 1.2 turbo z racji tego że biorą olej i mają niedopracowane rozrządy. Niektóre silniki przy dużej konsumpcji oleju były wymieniane na nowe ale jak zużycie się mieści w normach Renault to nic nie zrobią.

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: niedziela, 23 lutego 2020, 07:11
autor: BlackRaven
Problematyczne silniki to te na wtrysku bezpośrednim to silniki Nissana bo wcześniejsze Tce to maja tak https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,2861754

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: poniedziałek, 2 marca 2020, 20:34
autor: Tercel
BlackRaven pisze: czwartek, 20 lutego 2020, 10:36 Auta z wtryskiem bezpośrednim spalają olej a wynika to z pasowań luźniejszych niż we wtrysku pośrednim. Z tym trzeba będzie żyć. Gorzej mają ludzie użytkujący silniki VW TSI tam mówi się że należy wozić ze sobą olej na dolewki bo silniki biorą. Ekologia powoduje że silniki spalają olej a czy to ekologiczne odpowiedz sobie sam
Miałem Golfa 1.4 TSI 2015 r. między wymianami oleju co 15000 km żadnych dolewek oleju nie miałem. Myślę, że przy przeglądach (co 30000 km wg producenta) też byłoby bez dolewek. Przebieg przy sprzedaży 90000 km
Pozdrawiam

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: czwartek, 5 marca 2020, 21:01
autor: BlackRaven
Ja miałem Paska 1.8 TSI chlał olej jak głupi a po 100 tys rozrząd się przestawił nagle i po silniku było. Serwisowany był w ASO ale VW umyło ręce

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: piątek, 7 sierpnia 2020, 15:41
autor: jacjan66
Ja jestem po wymianie silnika, a ściślej mówiąc po wymianie bloku. Powodem było ponadnormatywne zużycie oleju silnikowego. Auto mam jeszcze na gwarancji i w czasie obsługi w serwisie zaproponowano mi wymianę ,,serducha''. Olej zaczął mi ubywać gdzieś po dwóch latach eksploatacji i dolewki były podobne do tych, które robi kolega. Przebieg mam teraz 60000km i już zrobiłem ponad 5 tysięcy na nowym bloku. Olej - stan! W czasie obsługi, gdzie miałem postawioną diagnozę nie wymieniono mi ani oleju, ani świec, o które prosiłem, ale stwierdzono wżery na tulejach i w związku z tym zlecono gwarancyjną wymianę silnika. Swoją drogą już drugi raz w życiu skorzystałem z przedłużonej gwarancji, to się jednak opłaca. Koszt wymiany bloku to ok 27 tysi. Mam teraz odnowioną furę. Pozdrawiam!

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: piątek, 7 sierpnia 2020, 17:59
autor: pongo
1.2 turbo benzyna to jednak niedopracowane konstrukcje Renault i dobrze ich unikać. Ciekawe jak będzie z tym 1.3...

Re: [Kadjar 16r] Problem ze zużyciem oleju

: sobota, 8 sierpnia 2020, 08:35
autor: BlackRaven
Nie rozróżniasz. Silniki Tce by Renault są doskonałe niestety od pewnego czasu Renault montuje silniki Nissana z łańcuchem rozrządu i to był ich błąd bo jak każde silniki z bezpośrednim wtryskiem i nie ważne jaki producent żrą olej. Podobno winą jest zbyt luźne pasowanie układu tuleja - cylinder co determinuje bezpośredni wtrysk a przy tym niska jakość materiałów