Strona 1 z 1

[Fluence 1,6 2010] KZFR

: wtorek, 3 października 2017, 10:46
autor: arturdebski
Cześć wszystkim

Zakupiłem właśnie Fluence 1.6 z 2010r po przebiegu 41.000km, stan - jak nowa
Poprzedni właściciel zrobił rozrząd w 2016 roku w październiku przy 35.700km (nie w ASO)
Z wpisu w książce serwisowej wynika ze to był tylko rozrząd - nie wymieniono prawdopodobnie KZFR
Przedzakupowy przegląd pojazdu w ASO nie wykrył żadnych błędów w komputerze pojazdu.

Ostatnio po kilkuset kilometrach od zakupu samochód w czasie pierwszego odpalania wita mnie 2-3 sekundowym
metalicznym burczeniem a czasem komunikatem na wyświetlaczu "Skontroluj układ wtrysku paliwa"
(komunikat gaśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki)
Z tego co zdążyłem się zorientować objawy powiązane z KZFR

Natomiast brak innych objawów:
-samochód odpala od pierwszego razu
-nie gaśnie po pierwszym odpaleniu równo pracuje
-drugie, trzecie odpalanie po kilkunastu sekundach już nie wita mnie metalicznym grzechotaniem
-rozgrzany silnik nie daje ZADNYCH negatywnych objawów
-nie dymi
-przyspiesza normalnie
-nie gaśnie na wolnych obrotach
-nie czuję jakiegoś spadku mocy

Reasumując - objawy tylko przy pierwszym odpalaniu 2-3 sekundy rano po postoju nocnym
objawy pojawiają się mniej więcej raz na 3 poranne odpalania silnika.

Moje pytania:
Czy przejmować się tym, co z tym robić?
Czy wskazane objawy kwalifikują już kzfr do wymiany?
Jeśli wymieniać to dokładnie co?: kzfr + ponownie pasek rozrządu bo renault nie zaleca ponownego napinania? coś jeszcze?
Jeśli nie wymieniać to do jakich objawów doczekać żeby się zacząć tym przejmować i wymieniać?
Czy ktoś miał podobny problem - objawy nieregularnie i TYLKO przy odpalaniu i jak się dalej potoczyła sytuacja?

I ostanie chyba najważniejsze pytanie - jakie są konsekwencje nie wymienienia na czas kzfr
oprócz wymienionych wyżej w punktach objawów - czy jest możliwość uszkodzenia silnika?


Z góry dziękuję za sugestie

Re: [Fluence 1,6 2010] KZFR

: wtorek, 31 października 2017, 18:14
autor: kudlaty
Koło jest na zestawie rozrządu więc sam się zastanów co się stanie jak rozpadnie się całkiem ;) A tak poważnie to szkoda, że nikt tego wtedy nie zrobił. Objawy, o których piszesz to ewidentnie KZFR. Wymieniaj i tyle. Oczywiście daj nowy pasek (skoro reszta była robiona niedawno).