[ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 17 grudnia 2010, 14:06
[ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
Witam mam problem ze sprzęgłem, a mianowicie do wymiany jest tarcza i pewnie docisk też ponieważ tarcza się rozsypała i teraz moja prośba czy ktoś to robił, jak się za to zabrac i może ma ktoś jakieś materiały odnośnie tej naprawy. Za wszystkie odpowiedzi i materiały z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony sobota, 30 kwietnia 2011, 19:35 przez jamir12, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 17 grudnia 2010, 14:06
Re: [ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
A masz może jakieś materiały jak to zrobic, chodzi mi głównie o odkręcenie skrzyni od silnika gdzie są śruby i od czego zacząc, dodam że mam jakieś dziwne dla mnie chłodzenie skrzyni cieczą.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
A nie czasami chłodzenie oleju który przez wymiennik ciepła współprawcuje z chłodzeniem silnika ??
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 17 grudnia 2010, 14:06
Re: [ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
To raczej jest normalne że ciecz chłodzi olej ale skoro jest podłączone pod obieg cieczy to jest chłodzenie cieczą i wiadome jest że odbywa się to przez wymiennik bo inaczej raczej się nie da dlatego napisałem że jest chłodzona cieczą ale nie o tym jest tutaj mowa tylko o wymianie sprzęgła.Maciej R21 pisze:A nie czasami chłodzenie oleju który przez wymiennik ciepła współprawcuje z chłodzeniem silnika ??
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 17 grudnia 2010, 14:06
Re: [ Trafic 96r ]- WYMIANA SPRZĘGŁA
A więc Panowie tak z uwagi na brak odpowiedzi sam coś napiszę. Jeśli by ktoś się zabrał za wymianę sprzęgła w Traficu to niech zapomni o odsunięciu skrzyni bo to za dużo roboty, szybciej i łatwiej jest wyjąc silnik choc trzeba poświęcic dzień na rozkręcanie ale to sama przyjemnośc jest a i na koniec potrafi się odwdzięczyc delikatnym i płynnym odjazdem silnika od reszty bez komplikacji tylko uwaga bo po odsunięciu silnika trochę trzeba odkręcic opaskę na wiązce instalacji do której wcześniej nie ma dostępu i trzeba uważac na króciec od nagrzewnicy bo jest bardzo blisko, wspomaganie się odkręca w całości od silnika, a i chłodnicę oleju radzę wyjąc z silnikiem bo potrafią się zapiec gwinty i można sobie popsuc a żaden problem jak pójdzie z silnikiem. To chyba na tyle, jak coś to pytac.