iparts></a>
<a href= francuskie

[MASTER 2,5dci] olej, czyszczenie i uszlachatniacze

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
figop

[MASTER 2,5dci] olej, czyszczenie i uszlachatniacze

Post autor: figop »

Hejka. Pytanko do znawców
Chodzi mi o rodzaj oleju do silnika 2,5dCi. Jaki olej producent zaleca na dane przebiegi.
Zaznaczam ze gdzieś wyczytałem ze do dCi można tylko stosować jeden rodzaj olejów ale nie wiem czy to prawda. Np. w mojej osobówce producent zaleca stosowanie oleju takiego samego bez względu na przebieg silnika. Troszkę dziwne może się to wydawać ale znam przypadki gdzie wlało się inny olej i koszt naprawy silnika był nieopłacalny. Inny pod wglądem przebiegu. W niektórych silnikach na dany przebieg stosuje się dany olej. Ale nie w tej mojej osobówce. Taka troszkę nie typowa osobóweczka z nietypowym silniczkiem.

Zaznaczam ze silnik 2.5dCi to serduszko w masetrze. Czyli w samochodzie dostawczym który robi duże przebiegi z dużymi obciążeniami. Nie podaje jaki on obecnie posiada bo albo usłyszę ze licznik kręcony lub sprzedaj go bo to już złom. Różni luzie różne rzeczy piszą. Chodzi mi o dokładne wytyczne producenta jaki olej, może być link podany do jakiejś tabelki.

Dodatkowo interesują mnie tzw uszlachetniacze typu jakiś mikstury dolewanej do silnika co niby wspomaga prace, zmniejsza zanieczyszczenia, zmniejsza hałas czy nawet uszczelnia w kimś stopniu silnik.

Co można do 2,5 dCi zastosować, czy w ogóle można, jakie są opinie osób które to zastosowały.

I jeszcze taka rzecz jak czyszczenie silnika po starym oleju.
Jakim preparatem, w jaki sposób i czy to jest bezpieczne czy np. po takim czyszczeniu silnik się nie rozszczelni i zacznie się pocić w każdym miejscu, czy nie uszkodzi to uszczelek.
Dziekuje za odpowiedzi

figop

Re: [MASTER 2,5dci] olej, czyszczenie i uszlachatniacze

Post autor: figop »

Widze ze nie ma za bardzo zainteresowania moim tematem
Wiec poszperałem troszkę po sieci i dowiedziałem się co nie co na temat olejów.
Wiem jaki olej jest polecany przez producenta (ELF EXCELLIUM LDX 5W40) jak by nie było troszke drogi.
Gdyby tego jeszcze brakowało to nie pamiętam co tam było gdyż można powiedzieć była tam wlewana „mieszanka” czyli za każdym razem gdy dolewało się olej to był inny. Tak to bywa jak kierowca(pracownik) nie zna się. Dopiero po jakimś czasie się dowiedziałem że wlewał olej taki jaki dorwał, mimo moich wytycznych. Mam obawy że silnik może tego nie wytrzymać bo już ą pomału problemy.

Nie wątpliwie musze olej wymienić. Nawet autka już nie odpalam.
Ale życie mi się tak potoczyło że zostałem bez kasy i z rodzina liczymy się z każdym groszem. Dla tego szukałem innego oleju o takich samych właściwościach.
Chciał bym usłyszec waszą opinie czy można zaryzykować i wlac jeden z olejów co nalazłem.
Niby dla kogoś dac za 4l oleju z 120zl to nic ale dla mnie akurat w tym momencie to bardzo dużo szczególnie jak musze tam wlać z 8l.

Śmieszne może się wydawać ale dziś byłem w tesko i znalazłem olej promowany i sprzedawany w tesko firmy TOPDRIVE. Firma która produkuje chemią samochodową. Olej posiada takie same właściwości. Właściwości elfa sa takie – 5W40 API:SL/CF ACEA: A3/B3/B4 natomiast tego TOPDRIVE 5W40 API:SL/CF/SJ ACEA: A3/B3/B4. rózni się tylko skrótem SJ. Wydawać się może że tak powinno być jak podaje producent na opakowaniu, ale czy tak jest?
Teraz pytanie. Jezli nie wiem co było a mogło myć wszystko wlewano nawet mineralny to czy użycie takiego oleju mowa o 5W40 będzie bezpieczne dla tego silnika? Może najpierw przepłukać go odpowiednim preparatem albo wlać olej półsyntetyczny 10W40? Tylko teraz o jakich właściwościach?
Bo podobno mineralnego nie można tam wlewać.


Ceny obu olejów w mojej okolicy wynoszę następująco

Elf 120zł za 4l (http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/18 ... --5w40-4l/)
Topdrive 61zł za 4l ( http://www.tesco.pl/dyskontowe-ceny/now ... uze/27.jpg)
A musze mieć 8 litrów

Co wy na to, co myslicie???

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: [MASTER 2,5dci] olej, czyszczenie i uszlachatniacze

Post autor: Snake »

Ja do Megany kupuję Elf-a i to zawsze na allegro, taniej o 30-40zl czasem można wychaczyć niż w sklepach .LDX znalazłem tutaj:
http://allegro.pl/olej-elf-5w40-ldx-wys ... 61398.html
http://allegro.pl/olej-elf-excellium-nf ... 56545.html

Ja na twoim miejscu kupiłbym elf-a, wiem że każdy grosz się liczy ale skoro autko było zalewane nie wiadomo czym to może pora mu wlać coś porządnego teraz. Oleje top drive mają średnią opinię i zazwyczaj są odradzane na forach
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Re: [MASTER 2,5dci] olej, czyszczenie i uszlachatniacze

Post autor: Maciek R4 »

nie mam Mastera, ale również auto z duuużym przebiegiem (mój dostawczak od VW ma ponad 1,5mln km)

silnika po starym oleju nie czyść jeżeli auto ma już trochę km zrobione - wypłuczesz nagary i wszelkie inne powstałe w czasie eksploatacji ew. uszczelnienia i będzie szedł olej praktycznie wszędzie, gdzie tylko będzie mógł

uszlachetniacze i inne cuda do oleju - zarówno ja i ojciec używamy specyfików Liqiu Moly, do dostawczaków zarabiających i osobówek, które również często za lekko nie mają ;) w książce od auta, oczywiście jest, żeby nie stosować żadnych dodatków do oleju i oleju napędowego

wymiana oleju jak nie wiadomo co było wlane - cóż...można wlać mineralny (żeby przepłukać silnik) zrobić dosłownie kilka km i jak nie będzie niepokojących odgłosów podczas pracy silnika - zmienić na olej jaki chcesz...ja w syntetyk pełen bym nie wchodził - półsyntetyk to bym zalał...

u mnie jeździ auto na półsyntetyku Mobil'a (19PLN brutto/L - w hurcie)

jeżeli chcesz olej jakiś tam, teoretyczne "no name" - postaraj się dowiedzieć o normę olejowa producenta auta i szukaj oleju z taką specyfikacją - na tyle butelek masz podane pod nazwą oleju bądź na dole etykietki (coś takiego powinno być mniej więcej: API: SJ/CF ACEA: A3-02 / B4-02, MB 229.1 ; VW 505.00, zobacz co masz w książce od auta i takiego szukaj
za duży obrazek

ODPOWIEDZ