iparts></a>
<a href= francuskie

[Master 2.5 dci] coś słabo idzie

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
cnproject

[Master 2.5 dci] coś słabo idzie

Post autor: cnproject »

Witam kolegów
Jestem świeżym użytkownikiem Mastera III 2.5dci kontener + winda rocznik 2003.
Po zakupie leciałem na pusto z Krakowa do Szczecina. Moje odczucia dot silnika: ładnie idzie
1,2,3 na 4biegu - już gorzej ale wkręca się do 3 tyś obrotów a po włączeniu na 5 brak mocy i jakiego kolwiek przyśpieszenia. leciałem 110-120 na pusto ale żeby osiągnąć taka prędkość na 3 i 4 biegu cisnąłem do 3,3tyś i dopiero po uzyskaniu 110-120 wrzucałem na 5-y bieg i gaz w podłogę. Dalej nie szedł mimo autostrady

Prośba do użytkowników podobnego sprzętu czy wg mojego opisu wszystko z samochodem jest ok? Jeszcze nie jechałem nim w trasę przy obciążeniu. Ogólnie do 60-80 km na godz żyleta. Ładnie idzie ale na 4 i 5 biegu marnie jakoś. Chciałbym żeby ktoś z kolegów dał info czy tak się tym jeździ czy jednak z opisu wynika, że silnik jakiś słaby. Wiem, że to nie wyścigówka i nie chce nim latać nawet z takimi prędkościami tylko jestem ciekawy czy wszystko z silnikiem ok
Będę wdzięczny za podpowiedzi. Przy okazji gdzie jest w Szczecinie jakiś tani clip?
pozdrawiam
Tomasz Hopfer
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 września 2010, 15:49 przez cnproject, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

nie w Masterze, a w LT (z szafką) miałem podobnie, ze szedł do pewnej prędkości a potem można było "zdrowaśki" klepać, a wzrostu prędkości jak nie było tak nie było...

pomogła wymiana przepływomierza, filtrów (olej, paliwo), wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych od sterowania turbiny, sterownika turbiny i przeregulowanie zaworu na turbinie...od tamtej pory auto jeździ nawet z ładunkiem do tych 130...co prawda nie tak jak kiedyś, ale ma już 1,5mln km ;)
za duży obrazek

cnproject

Post autor: cnproject »

LT-ek pewnie silnik o większej mocy. U mnie tylko 100 kuców biega. Dlatego pytam użytkowników czy to normalne, czy grzebać w bebechach. Dzięki za info. Może jeszcze ktoś podpowie.
pozdro

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

no u mnie całe 102KM było...a ile jest teraz to nie wiem ;)
za duży obrazek

Baron

Post autor: Baron »

Maciek R4 pisze:wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych od sterowania turbiny
dobrze prawi! Polecam zacząć od sprawdzenia szczelności, spotkałem auto, które "zacinało" się przy pewnej prędkości właśnie przez "dziurkę". Oczywiście jeśli się okaże, że jest problem, a nie "ten typ tak ma"...

figop

Re: [Master 2.5 dci] coś słabo idzie

Post autor: figop »

moga być zawalone filtr paliwa i powietrza to przewaznie fura muli, wyczyśc zawór EGR - czasami to pomaga. u mnie w masterku wszytsko ładnie chulało ale przyszedł mi pomysł zeby wyczyścic EGR i sam sie dziwiłem co fura potrafi

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: [Master 2.5 dci] coś słabo idzie

Post autor: VoN »

Dokładnie też bym od czyszczenia EGR zaczął... Jak to zrobić masz opisane www.klubrenault.pl>Technika>Porady>Czyszczenie zaworu EGR w DCI by Martinez.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

ODPOWIEDZ