Witam serdecznie.
Posiadam busika Renault Master 2.5 DCI 120KM z 2007 roku.
Autko naprawde zadbane, ostatnio zrobione wtryskiwacze, wymieniony przepływomierz i autko śmigało jak marzenie, spalanie 7.8l na trasie
Ale...
z dnia na dzień autko z 7.5 l/100km zaczeło palic 10l/100km niezależnie jakby sie jechało, czy mega oszczednie czy dynamiczniej to i tak spali 10 l.
Dodatkowo auto osłabło znacznie, wczesniej z ładunkiem na poł pedału gazu on jechał, teraz trzeba pedał w podłodze mieć aby wyprzedzic z łądunkiem.
Podłączyłem Autocoma:
Po wejściu w konkretny silnik w programie czyli w taki jak mam jest jeden błąd, który powraca po jeździe autkiem czyli:
DF 980 - Działanie czujnika wzbogacenia mieszanki
Sygnał zewnętrzny poza dolnym limitem
Stały
Po wejściu w diagnostykę ogolną czyli wszystkie silniki(program sam sobie dobiera) oto jeden błąd:
P2A00 - Zakres działania/Parametry obwodu sondy lambda(rząd 1 czujnik 1)
Co sądzicie o takim stanie rzeczy?
Myslicie, ze sonda lambda podaje złe dane do sterownika silnika i ten rzuca za dużo paliwska?
Auto nie kopci nic kompletnie. Na desce zero błędów, tylko w sterowniku.
Pozdrawiam
[Master 2.5 DCI 120KM] Mniejsza moc, większe spalanie
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 11:32
- Renault: Master II
- Silnik: 2.5 DCI
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 11:32
- Renault: Master II
- Silnik: 2.5 DCI
Re: [Master 2.5 DCI 120KM] Mniejsza moc, większe spalanie
Witam ponownie.
Po wymianie sondy lambda błędy znikneły i nie powróciły.
Spalanie duże pozostało....
Byłem na diagnostyce komputerowej(parametry pracy itd ) - wszystko w normie, po za tym że wskazanie dawki paliwa jest za duże tzn mechanik powiedział mi, że samochód podaje dużo paliwa na cylindy tak jakby widział, że jest obciążony i wychodzi spalanie duze.
Zasugerował zmiane przepływomierza co uczyniłem, samochód stał się mocniejszy ale spalanie dalej duże - 10,11/100km/
Co poradzić z tym ??
Po wymianie sondy lambda błędy znikneły i nie powróciły.
Spalanie duże pozostało....
Byłem na diagnostyce komputerowej(parametry pracy itd ) - wszystko w normie, po za tym że wskazanie dawki paliwa jest za duże tzn mechanik powiedział mi, że samochód podaje dużo paliwa na cylindy tak jakby widział, że jest obciążony i wychodzi spalanie duze.
Zasugerował zmiane przepływomierza co uczyniłem, samochód stał się mocniejszy ale spalanie dalej duże - 10,11/100km/
Co poradzić z tym ??